Omgång nummer två

Igår åkte vi slalom hela dagen, det var fett. Förutom att Stina blixtrade till någon sekund där när lilla brodern Hannes ville visa sina skills i skogen fnissade hon och flamsade med mig hela dagen. Hannes är en lustig prick, han vill väldigt gärna att vi ska se hur duktig han har blivit på att åka slalom. Men när vi väl ska se åker ju ungen ifrån oss! Där i skogen far han fram som ett skållat troll, vi som är lite större till växten har fullt upp med att inte köra rätt in i en gran, typ. Men duktig är han, när jag var sådär liten visste jag inte ens vad slalom var.

Men efter en dag i backen, lite mat i magen och en kladdkaka senare var det dags för omgång nummer två i Risk som plastpappa Fredrik önskade. Då körde vi på Fredriks vis, de "riktiga" reglerna enligt honom som skulle snabba på spelet och göra det roligare och bättre på alla vis. Riktigt så blev det inte, efter att vi hatat varandra i tre timmar och tjugo minuter bestämde vi oss för att återgå till våra gamla regler. Jag känner än idag lite hat över att Fredrik tog hem vinsten efter fyra timmars segt spel. Min mor tröttnade, hon förstår inte den oskrivna regeln att man automatiskt blir ovänner i spelet och gick och lade sig, liksom resten av manskapet i stugan. Det jävligaste av allt var faktiskt att jag trodde jag hade vinsten som i en liten ask, jag skulle dräpa alla Stinas rödingar och var förbannat nära att lyckas...

Nu har den fege fejkfadern dragit hem med min mamma också, jag tror han var rädd för följderna av handlandet igårkväll/natt. Mamman var nog bara allmänt leds, eller vad säger man om hennes facebook inlägg:

"överväger att elda upp brorsan H:s RISK-spel. Nu har jennie, fredrik o stina spelat i drygt 3 timmar och det händer ju absolut ingenting! Jag har gått o lagt mej jag :-)"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0