But hello

Hej, nu är jag inne hos mamma i staden. Min mor ska åka till USA med jobbet och har oroat sig en längre tid för flygresor och diverse komplikationer i och med språket. Hon tillhör ju den något äldre generationen, alltså den som inte är skithaj på engelska men desto bättre på svengelska.

Jag fasar inför denna resa, tanten kommer både göra bort sig och tappa bort sig. Jag kanske borde börja trycka upp "mamma försvunnen"-lappar redan nu... "Vilsen tant med röda detaljer och flokig blick. Talar dålig engelska men förstår svengelska bra. Hör av dig på detta nummer om du sett henne..." kunde det stå. Då kunde ju någon skicka hem henne med DHL eller fedex, flygbiljetter är rätt dyra i dessa tider.

Nåväl, för att förebygga ev. borttappning:

This one is for you mum



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0