ICE COLD

Hej, nu har jag en fråga här: När brakade det till och blev istid? Jag har ju inte ens hunnit ta på mig långkalsongerna! En liten förvarning nästa gång, eller så kanske man skulle börja titta på vädret och bli officiell gubbe på riktigt.

Igår när jag slutade skolan bestämde jag mig för att jag inte hade lust att sitta och vänta på mamma i en halvtimme. Därför bestämde jag mig för att resolut gå hem. Det var inte en fullt lika bra idé som jag hade tänkt mig upptäckte jag senare. Det var ju skitkallt! Ingen mössa hade jag heller, så jag måste ha sett ut som en pingvin när jag drog ner jackan över benen så långt det gick samtidigt som jag drog upp luvan och försökte täcka in alla blottade delar på min arma kropp. Detta resulterade i att min gång blev lidande eftersom jag liksom inte kunde röra riktigt på benen som man brukar göra när man går. Jag kunde inte utnyttja hela benlängden eftersom jackan gick till knäna med andra ord. Snyggt, en skitnödig pingvin.

När jag kom hem ringde mamma: "Var är du? Är du hemma? Har du gått? Är du dum i huvet?!" Jag svarade övervägande JA:n på de frågorna varpå hon informerade mig om att det var jättekallt ute. Vilken tur att hon sa det, hade aldrig kunnat lista ut det själv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0