Schlapp off

Ikväll hade vi besök, vi hade middagsbjudning mamma och jag. Det fick jag veta igår, spännande. Ibland överskattar mammor sig, vissa oftare än andra och andra inte så ofta. Men mamma är en som gör det ofta, väldigt ofta, vilket leder till att det blir aningens jobbigt. Nu råkar jag veta att middagsgästerna visst läser min blogg (hjälp, jag trodde inte folk verkligen läste mitt struntprat, mer liksom att sidvisningarna berodde på misslyckad stavning av andra internetadresser eller typ missbedömning i sikte med musen till någon annan länk som ledde hit från typ mammans blogg eller så...)

Oj, där tappade jag liksom tråden. Vad jag ville komma till var att jag inte menar något illa om gästerna, dom uppförde sig ordentligt precis som gäster ska och det var jättetrevligt att dom kom. Kanonkul, glass och ballonger! MEN, min mor for runt som ett torrt skinn innan. Hon duschade på tre millisekunder, lagade mat medans hon klev in genom dörrn och åkte och hämtade delar av middagsfolket samtidigt som hon pratade i telefonen och städade. I grova drag på ett ungefär. Och ja, jag drog mitt strå till stacken fast jag inte riktigt hade tid, jag hackade en sallad, gjorde en paj (=fett misslyckad klabbigt smeckel med en smält glasshög till!) och städade under soffbordet (!)

Men nu till själva sensmoralen här, herregud jag måste ju gå och lägga mig - till alla stressade, högprestanda-mödrar där ute som liksom min tar i lite för väl lite för ofta: Släpp en fjärt och var som folk.


Kommentarer
Postat av: Mats Århammar

Hej! Hursomhelst var det trevligt och god mat. Kul att träffs dig med. Freestylepajen VAR god!

2010-09-07 @ 10:02:31
URL: http://arhammar.nu
Postat av: jennie

Men hej! Trevligt att höra! Tack och bock, inget konstverk kanske, men roligt att du tyckte om den i alla fall! Jag säger som min slöjdlärare alltid sa: men det är charmigt när man ser att det är handgjort!

2010-09-07 @ 16:18:09
URL: http://skrivenavjennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0