Skev verklighetsuppfattning

Jag är rädd att min mor har tolkat situationen fel och överarbetat morgondagens utstyrsel en aning. För en stund sen pep hon iväg och var uppe och bonkade väldigt länge. Bonk = garderobsrotning. Ner kommer sen tanten, en bra stund senare vill jag mena, med svart plyschklänning (modell mamman i familjen adams), höftknuten virkscarf med frans och (håll i haka och ögonbryn och allt vad som nu kan tänkas fara iväg i oönskad riktning) en bejbirosa fjunboa ordentligt omlindad runt halsen. Lite som en halsduk.

Vad nu? Maskerad/förklädnad/skämt? Nej, företagardagen kära läsare, företagardagen... Jag måste ta ett snack med tanten, nu på momangen... Hon kommer ju skämma ut sig, herregud. Allt ska man behöva göra.

Ett moment!


Kommentarer
Postat av: ellen

jag saknar dig pluttetuss!

2010-09-09 @ 23:10:45
Postat av: jennie

men jag saknar dig med tusseplutt!

2010-09-11 @ 23:36:26
URL: http://skrivenavjennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0