Trevligheter

Men hörnini, lov är väl ett trevligt påhitt. Igår tog jag och min kära vän urban (a.k.a. saaben) en tur till skettene för kokboks-kok med några trevliga damer. Damerna har ju nämligen ett UF företag på gång och ska göra en kokbok, men till den behövs det bilder på mat och då slog vi två flugor i en smäll och umgicks över en trevlig middag också.

Problemet var bara att jag och urban inte har så mycket erfarenheter av det här med att lokalisera skettene, så vi fick spendera mycket restid ihop om jag säger så. Vi tog en tur till kungsgården och trönö innan jag kom till mina sinnesfulla bruk och ringde den lokalsinnesberikade fadern och pep om guidning. Det löste sig trots allt till slut och i ärlighetens namn gjorde det inte så mycket. Jag och urban hårdtestade stereon och gapade för full hals, väldigt trevligt. Vi avslutade fint med ett motorstopp och sen var matlagningen i full gång!

Jag och johanna skapade en väldigt kladdig tacopaj, nathalie och emma skötte sallad och diverse potatisbestyr och elin sprang mest runt och knäppte kort och såg till att vi inte hittade på dumheter. Jag lyckades ändå smita ner en kniv i elins pappa görans teflonpanna, men där kom han på mig lite senare. Jag är ju helt otrolig ibland, stackars göran, jag ska köpa en ny teflonpanna åt honom så han blir glad på mig igen...

Åter till tråden som jag tappade: Middagen blev alltså kort och gott dubbel, tacopaj, sallad, potatisgratäng, potatisklyftor, bea, kött och till dessert gino! MUMS, sen rullade jag och urban hem bokstavligen! (HAHA, jag skämtar som en gubbe!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0