Oskyldigt dömd.

Godmorgon kära läsare. Måste bara dela med mig av en rolig resedetalj som jag fnissade åt när jag vaknade i morse. På hotellet vi bodde på var det lyhört, man kunde höra när grannarna två våningar ner andades. Till saken hör att vår klass inte är den mest försynta så det var mycket liv och rörelse på det där hotellet i veckan. Trevligt med sällskap kan man tycka, men det tyckte inte herr hotellgubbe. (Klart osmart yrkesval av den farbrorn)

Några av våra klassmedlemmar tyckte det var en bra idé att jävlas med oss andra. Måste medge att vi också tyckte att det var ganska underhållande faktiskt. Jag befann mig i ett rum med fem andra vänner och hörde ett välbekant prassel utanför dörren, så ivrig över att sätta dit de små jävlarna och ta dem på bar gärning slet jag upp dörren och utbrister ett franskt HÅHÅÅ! Dock så möts jag av en inte alls trevlig överaskning, två soptunnor har staplats på varandra utanför dörren och rasar med ett stort skrammel. Där står även herr hotelldirektör, högröd och rosenrasande.

Och vem får inte ut för buset om inte jag och mina oskyldiga kumpaner i sängen... Vild och galen med tupén på sned gav han oss Paris genom historiens värsta avhyvling. GO TO BED! Vi småsprang faktiskt. Med en smärre adrenalinkick och en puls på 200 såg vi våra klasskamrater in action en våning ned och med hotellfarbrorn ilsket hack i häl skrek vi för våra liv åt dem att gömma sig. Sen smet vi in på vårt rum och låste dörren.

Det som vi sen i lugn och ro undrade över var hotellgubbens motiv? Hur fick han oss som inlåsta offer på ett hotellrum till huvudmisstänkta? Skulle vi ha jävlats med oss själva? Varför? Och HUR?!

Det förblir Paris olösta gåta...


Kommentarer
Postat av: anniqa

MON DJÖÖÖÖÖ!

tur att det inte var min far som var hotellgubbe där, han hade morrat ett "SLUTA TRAMSA!" och sen kan jag lova att det hade varit färdigbusat :o)

2010-11-14 @ 12:43:09
URL: http://anniqa.bloggagratis.se
Postat av: Mats

Busungar ;-)

2010-11-14 @ 23:36:10
URL: http://arhammar.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0