Det är skönt det här med omväxling

Hej hopp, jag känner mig på topp. Heey, det där rimmade ju - mu. Kalla mig rimkungen, kungen av rim eller knugen om du är av det lite fränare slaget. (vilket jag inte är eftersom jag använder ordet frän) Hm ja, nåväl.

Skolan idag hade sina moments. Det var hamburgare i vår skolbespisning idag. Då blir man glad. Dessutom förgyllde jag och mina klasskamrater håltimmen med gamla nostalgikortspel som 'Finns i sjön' och 'Skittunna'. Underbart, varför spelas inte dessa klassiska höjdarspel oftare? Kanske för att de inte har ett dugg med strategi/IQ att göra och vinnaren är en lyckligt ovetande själ ända till slutet då det avslöjas hur läget egentligen är. Man har ju för böveln inte en aning om hur man ligger till under tiden man spelar och inte kan man göra något åt saken heller. Helt random.

Vissa kan tycka att just detta gör spel likt dessa så att säga värdelösa, men ack så fel man kan ha - det är ju just DÄRFÖR de är så sköna. När man har haft dubbelpass i fysik och en trevlig lektion i matematik står på tur under samma eftermiddag - när hjärnan känns ungefär lika fräsch som en kvarglömd, uppvärmd, halväten matlåda i ryggsäcken, - likt Blossom Tainton finner inre harmoni i solhälsningen finner teknisten ro i totalt värdelösa, intetsägande, meningslösa (fyll gärna i med egna liknande synonymer) kortspel som dessa. Vi behöver blåsa ur hjärnorna med gamla skitspel och vi måste få bete oss som barnrumpor emellanåt. En skön omväxling i tillvaron. Det är bara synd att vi utåt sett inte framstår lika intelligenta som de framtida genialiska brightheads vi utbildar oss till. Men å andra sidan fyller jag inte 18 förrän i oktober, och dessutom är allt inte vad det ser ut att vara.

Kommentarer
Postat av: ellen

IMORGON ÄR DET STOCKHOLM!!!

2010-05-06 @ 09:21:03
Postat av: Lisa

Ni tekniskter bara tror att ni är något ;) du skulle ha gått med dom bästa, samhällarna!! ;)

2010-05-06 @ 10:14:49
URL: http://[email protected]
Postat av: jennie

IMORGON ÄR DET STOCKHOLM! Och Lisa, vi teknister VET att vi är något, det är samhällare som tror ;)

2010-05-06 @ 15:57:39
URL: http://skrivenavjennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0