But hello there 2

Jag kan inte släppa gårdagen riktigt, scener ur 'Mitt stora feta grekiska bröllop' dök ständigt upp i huvudet på mig när vi kom hem till Bosse och Siv för att bli bjudna på mat. I dörren står de uppradade och hälsar vänligt oss välkomna, helt på svenska förstås eftersom de liksom farmor inte är några fenor på engelska men dessutom gör som resterande inom åldersgruppen, skiter i att ens bemöda sig med ett försök och kör med HÖGT och T Y D L I G T svenskt tal istället.

Jobbigt skrattanfall p.g.a. komisk parallell mellan film och verklighet nr. 1:

Siv hälsar artigt på Melody och säger "Siv" med en nick och skakar hand.
Melody uppfattar inte namnet och Siv upprepar, något högre "S i v". Varpå Melody, fortfarande frågande försöker "Steve?" och Siv svarar "SIV!"

Jobbigt skrattanfall p.g.a. komisk parallell mellan film och verklighet nr. 2:

Efter maten är det dags för filmtittning av en film där Bosse har stått bakom kameran, efter filmen ska det bli fika och det vill Siv a.k.a. Steve som den vänliga värdinna hon är förmedla till Melody. Här pratar vi om en sekvens på max 3 sekunder (den tid det tar för mig att gå genom hallen för att sen göra en tvärvändning och liksom min far gåspringa lite diskret ut i köket) där Siv står framför Melody och skriker på klar och tydlig svenska "FILM NU, FIKA SEN!"


Underbara är tantor som dessa två, farmor och Siv, ni är för sköna! 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Haha, underbart!

2010-05-03 @ 21:17:08
URL: http://lisasigrid.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0