I'm back

Hej, bloggtorka råder, ursäktar så mycket. Men enligt min melodi går kvalitet före kvantitet (precis som om mina inlägg brukar innehålla någon form av kvalitet...? haha, där fick jag allt till det!) Just nu peppar jag i alla fall stenhårt inför att min mor ska komma hem så det blir någon form av mat i den här stugan. Senare ska jag vara en god dotter och hjälpa den arma tanten med pappersarbetet så inte revisorn kommer och tar oss. Eller oss och oss, hon kanske tar mammas firma eller något liknande. Det skulle nog göra min mamma ledsen och är mamma ledsen så blir jag ledsen och att vara ledsen är inget vidare kul, så slutsumeringen är väl att jag egentligen får hjälpa till för mitt eget bästa. Men, för att det lilla egot i mig ska få sig en trevlig boost (alt. uppåtpuff som man sa på min tid) väljer jag att framställa mig som en god dotter som hjälper en arm mor.

Men det är ju som vi vet som vår vän Allan Svensson säger, är magen glad så är människan glad. Det är ett citat så sant att det skulle kunna bli ledord i en egen religion, Allanismen där Allan Svensson är gud. En religion där man håller stenhårt på traditioner och seder, våga inte röra julafton! (eller julmaten och Kalle Anka). Alla skulle börja dyrka postisar och Vivalla skulle bli som Mekka...

Därför, kära vänner, tänker jag börja med att förtära middagen. Jag föreslår att ni gör detsamma.

Så, ännu ett av mina kvalitativa inlägg fyllt med visa livsåskådningar. Jag kommer gå till historien en vacker dag. Ett litet inlägg för mig, ett stort inlägg för mänskligheten.


Kommentarer
Postat av: ellen

allanismen, jag bugar inför eder storhet!

2010-05-24 @ 20:07:11
Postat av: åke

Jag tycker att din mor är helt underbar och jag måste säja efter att ha läst dina bloggar att du är helt underbar du också. Där har vi alltså ännu ett belägg för påståendet att äpplet inte faller så längt från trädet.

2010-05-24 @ 22:18:03
Postat av: jennie

jag ligger redan ner ellen :D dessutom måste jag väl ändå säga tack för de fina orden!

2010-05-24 @ 23:06:59
URL: http://skrivenavjennie.blogg.se/
Postat av: anniqa

Men tack för hjälpen!!! Det hade aldrig gått det där om du inte hade huggit i och skottat i pappershögarna.



Åke: du har helt rätt, hon är en bra unge. Tur man har na!

2010-05-24 @ 23:52:42
URL: http://anniqa.bloggagratis.se
Postat av: stina

du är en rolig prick! :)

2010-05-25 @ 16:37:38
URL: http://stinalofgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0