Våldgästning

Idag blev det tårtkalas hos fastern med det galna jonssonsläktet, min ena faster fyller idag och min andra faster fyller imorgon, så vi åkte i samlad trupp (läs jävligt osamlad) till Dalarna och våldgästade faster nummer 2 som så passande skulle bort och bara hann deltaga lunchen och hoppa tårtan och grattis, hurrarop och annat överflöd. Hur kul som helst hade vi den lilla stunden hon var med i alla fall, det kallas kvalitetstid har jag hört. Det är vi inte så bra på i min släkt. (Julafton är en enda lång sovstund för de allra flesta hemma hos oss...)

Nåväl, att träffa mina busfrön till kusiner, ja resterande var väl inte heller så pjåkigt och faster nummer 1 är en jävel på att baka tårta så det hela blev hellyckat skulle jag vilja säga! Några timmar senare rullade vi rapandes vidare hemmåt och svängde in på Tönnebro här hemma och åt en brakig middag.


P.S.
För er intresserade, jag segrade över Magen tillslut.
P.P.S. Magen som i min mage alltså, den där ilskna, inte min busiga kusin Magda på bilden (även fast vi gärna kallar henne Magen)
P.P.P.S. Jag borde verkligen inte skriva Magen med stort M när jag snackar om min mage, det är oerhört förvirrande, men jag tycker på något vis att den blivit som en egen liten varelse de senaste dagarna, vi tycks inte dela samma vilja.
P.P.P.P.S. Konstaterande efter korrekturläsning av föregående P.P.P.S: Jag är inte klok, jag borde låsas in och nyckeln borde jag äta upp.
P.P.P.P.P.S. Jag har en gullig kusin!



Kommentarer
Postat av: J AND A

söt bild1

2010-05-16 @ 16:46:49
URL: http://lundstreetstyle.blogg.se/
Postat av: jennie

visst var det väl

2010-05-16 @ 20:37:38
URL: http://skrivenavjennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0