Hårdarbetande kvinnor

Igårkväll gjorde mamma och jag ett rejält ryck, vi var helt bananas här hemma, papper och pärmar flög hit och dit och skrivaren Hans Peter (eller vad som nu menas med HP) spottade fakturor tills papperna tog slut. Vi var produktiva om jag säger så, inget tvek på den. Resultatet blev hur bra som helst, min kära och före detta arma mor kunde sova både lugnt och gott inatt eftersom husfriden åter är tillrättaställd. Nu slipper vi ju nämligen att en oinbjuden icke allt för trevlig revisor hälsar på och hittar på otrevligheter. Jag fick betalt för arbetet, trots att jag gärna hjälpt till ändå, något som jag måste säga var ett feting plus! Ja, summa sumaro, sumarum eller vad man brukar säga sådär formellt och bra, alla nöjda och glada. Sobert!


Kommentarer
Postat av: anniqa

Pssst... inte så höögt... du vet skattemasen kan ju komma och vilja ha sin del av din lön om du gapar för mycket. Låt oss kalla det VECKOPENG!



...och tack igen, du är oumbärlig!

2010-05-25 @ 20:32:10
URL: http://anniqa.bloggagratis.se
Postat av: jennie

sa jag lön? jag menade ju veckopeng såklart :D

2010-05-25 @ 20:38:15
URL: http://skrivenavjennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0