Big comedy

JA, det var alltså Big comedy som var Lisas överraskning som vi drog iväg henne på igårkväll. Taskig uppdatering p.g.a. en mycket speciell släktträff denna söndag till ära, något jag får återkomma till...

Nåväl, jag hade/har fortfarande ont i både käkar och magar sen gårdagkvällens övningar. Nästan två timmars konstant garvande sätter sina spår! Kvällens höjdpunkt var när Henrik Schyffert drev med Stina som såg ut som en fågelholk/rädd mupp vilket resulterade i att det hela blev en aning pinsamt för stackars Henrik, som febrilt började peka och vifta på skylten bakom och ursäktande messade:"COMEDY, fattar du?!"

Jag tror jag dog lite där. Herregud som vi skrattade. Sitta på front row var DEFINITIVT värt det, värt hela resan bara för de där minutrarna, lätt! Stackars Henrik fick dåligt samvete när han drev om Stinas blommiga blus och ville ta i hand efter showens slut, som en fin liten gest. Det ville INTE Stina. Hon trodde att karln ville dra upp henne på scen för att göra henne/blusen till åtlöje ännu lite till, något hon inte var så pigg på. Där blev det hela ännu lite pinsammare/roligare = något jag först inte trodde var möjligt.

Herr Schyffert fick tillslut sin handskakning, oroa er inte, Stina hajade vinken efter en stund och Henrik sa "tack". Mycket fint gjort av honom, en riktig gentleman den där Schyffert! (trots att han liknade Stinas blommiga blus vid en mycket välskött grav.)

En kväll att minnas, sannerligen. Stina du är en skön tjej!


Kommentarer
Postat av: Lisa

HAHA så underbart! Jag önskar att jag också sparade allt jag gjorde i syslöjden :P

2010-05-03 @ 13:08:56
URL: http://lisasigrid.blogspot.com/
Postat av: ellen

JAG PEPPAR FREDAG!!!!

JAG KAN INTE VÄNTA!!

DET PIRRAR I MIN MAGE!!

2010-05-03 @ 14:40:09
Postat av: stina

HAHAHA jag dör! Det här var första gången jag riktigt kunde skratta åt det här, det är ju faktiskt jätteroligt såhär efterhand! :D (lite skämmigt bara att jag sitter själv i skolan och skrattar för mig själv)

2010-05-03 @ 16:22:57
URL: http://stinalofgren.blogg.se/
Postat av: jennie

Helt underbart är det enda jag kan säga, klockrent!

2010-05-03 @ 16:28:19
URL: http://skrivenavjennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0