Bakälgning

Bak som i den där löjligt spännande sysselsättningen jag gillar så oerhört och älgning som i det jag gör istället för att vara effektiv bagare. Alltså, jag är huslig och bakar. Bröd ska det bli. Jag följer recept men kan som vanligt inte riktigt hålla mig till det. Det ska vara lite spänning med bak, det blir inte lika roligt annars. Jag stökar väldigt när jag bakar, vet inte exakt hur jag gör varje gång men inom loppet av ett fåtal minuter lyckas jag förvandla hela köket till total oigenkännelighet. Klet, kladd och klebb överallt, dessutom lyckas jag tajma det så smart så att allt som ska hävas i/röras/knådas/blandas ska ske samtidigt, helst i reklampauserna av gossip girl. Det blir svårt, om man inte har minst sju extra armar och två extra ögon, helst en hjärna till också när vi ändå snackar. Det har inte jag. Därför gör jag som jag brukar; älgar hit och dit utan att inte få någonting gjort överhuvudtaget. Jag kallar det bakälgning

Återkommer med resultatet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0