Kräftis

Idag måste jag skryta lite, vi hade det nämligen så fantastiskt trevligt. Medans resterande skolungdomar satt i skolan och slavade tog mina klasskamrater och jag, en skara vilsna naturare + en flock samhällare en cykelutflykt till Stenö havsbad och var på playan hela dagen lång. Nåväl, till klockan 14.00 i alla fall. Vädret var lysande (ordagrant alltså, höhö) och imorgon blir jag inte ett dugg förvånad om vår klass kommer ha antagit en glad röd färg. Det är det klassiska såhär års. Jag fattar inte hur detta fenomen uppstår? Tar solen i år också tror ni? Nää, solskyddsfaktor är för töntar. Ha. Ha. Som vi kommer ångra detta imorgon. Jag börjar redan anta en fin hallonröd nyans, men jag motade olle i grind och klabbade på lite av mammas klebb, så jag kanske i alla fall slipper vara stopplyse-röd imorgon om jag har tur, jag hoppas på en lite mer diskretröd ton. Det är jobbigt att vara självlysande menar jag.

Dagens konstaterande: Tur man inte är lysmask.


Kommentarer
Postat av: anniqa

jag tycker i alla fall att du är helt lysande, med eller utan solbränna och bara värsta hettan försvann ur huden blev du ju riktigt fin.

2010-06-02 @ 23:31:09
URL: http://anniqa.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0