Busbilen

Jag måste bara få dela med mig av hur en helt vanlig kväll kan te sig när jag och min mor är ute på äventyr, inga konstigheter.

Det här hände i onsdags när tanten godhjärtad som hon är hade hämtat mig i Stråtjära, hon hade t.o.m. gjort sig till och tagit med en bulle som vi festade loss på!

Eftersom vi skulle jobba på torsdagsmorgonen, lite smått tidigt för att ta en moppetur tyckte väl lata sommarsegot (alltså jag), drog vi oss mot staden redan denna kväll. Mamsen hade lite taskigt med mat i kylskåpet och dessutom hade vi båda lite presentpanik eftersom kusin Stina skulle fylla år och allt. Därför bestämde vi oss för att ta en svängom inne på Söderhamns stolthet, köpcenternas köpcenter, pensionärernas hemvist och bingolotternas palats. Jag talar såklart om E-center.

Det var när vi kom ut igen som vi lite lätt brydda började klia oss i huvudet en smula, bilen stog nämligen inte på mammas alltidsammaparkeringannarsblirdetförvirring-plats. Bilar ska stå där man lämnar dom. Men, när vi lekt lite kurragömma en stund (alt. fågel,fisk eller mittemellan) så hittade vi tillsist på jollvon. Busbilen då, på andra sidan parkeringen gömde han sig den lilla rackarn!

Saker att tänka på tills körkortet:

  • Dra alltid i handbromsen även om du tycker att underlaget är helt plant
  • Lita aldrig på en busig röd gammal jollvo


Kommentarer
Postat av: Stina

HAHA! Det var busigt :)

2010-07-17 @ 09:14:10
URL: http://stinalofgren.blogspot.com
Postat av: ellen

glöm ALDRIG handbromsen!

2010-07-17 @ 13:25:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0