God morgon!

Oj vad jag är glad idag! Vaknade med ett fånflin på läpparna och allt tack vare de väldigt sköna människor som förgyller mitt sommarlov. (Inte bara mitt sommarlov förresten, dom finns ju alltid där. Hoppas jag!?) De senaste två kvällarna har stavats brudhäng och mys. (kände ni ernstvibben?)

I förrgår drog jag hem Stina, Lisa och Madde och visade mina skills på grillen. Jag känner mig liksom karlig och macho när jag får stå med en grillgaffel i näven och möblera om lite köttstycken. Härligheter. Stina den sopan hade gjort en liten miss i planeringen och kom med två sketna varmkorvar till grillpartyt. Tur att jag var godhjärtad nog att dela med mig av tillbehören, annars hade det kunnat bli lite lätt trist.

Efter vi hade ätit upp kände myggorna för att äta upp oss, det kände inte vi för, därför gick vi in och åt rabarberpaj som Stina hade skapat. Vad ska man säga? Hon är sin kusin upp i dagen den jäntan! När klockan slagit ett och herrskapet skulle dra sig hemöver kläcker Stina ur sig att hon ska upp och jobba klockan 9 nästa morgon. Ja som sagt, ingen tvekan om att vi är kusiner - eller halvor.

Igårkväll var det grillning och baluns hemma hos Stina. hon och Ellen hade gemensamt födelsedagskalas och de två bönorna hade tillsammans komponerat ihop en helt himmelsk måltid! Tur att jag har så begåvade väninnor som gillar att gödas! Hellyckad kväll och järngänget slog på stort med bubbelskål och allt som avslut (dock alkoholfri sådan, du kan vara lugn mamma!)





Skål för oss!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Skål för oss! Och du det här gör vi om så fort det bara går, då tar vi det bortglömda badet :)

2010-07-11 @ 16:13:34
URL: http://lisasigrid.blogspot.com
Postat av: jennie

jamen det tycker jag låter förträffligt !

2010-07-11 @ 18:39:48
URL: http://skrivenavjennie.blogg.se/
Postat av: J U L I A ~ Min annorlunda värld ~

Hejsan!

Förlåt om jag stör en sådan dag men skulle vilja be dig om en lite tjänst.

Undrar om du skulle kunna hjälpa mig att vinna en systemkamera på en hemsida.



http://www.husmanhagbergtavling.se/index.php?page=gallery&obj=5866



Där är länken till hemsidan och min bild kommer upp om du trycker där.

Du är verkligen guldvärd om du gör det för mig.

Massor av underbara kramar till dig

2010-07-11 @ 19:12:50
URL: http://annorlundajulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0