Nattens insikt...

Jag tror jag är en nattuggla, eller åtminstone någon form av nattdjur? Jag hade ju som sagt knalledebuten idag och det gick väl bra, inte lysande direkt men ändå inte pinsamt kasst, så jag känner mig nöjd och glad ändå. Väldigt nöjd och glad faktiskt. Men det var inte det som var själva poängen. Nej, det jag ville påpeka var att jag hela dagen har varit riktigt trött, kände mig som en riktig latmask när jag gick och lade mig i sängen och väntade på maten när jag inte gjort annat än stått knalle hela dagen.

Nu de senaste timmarna däremot, när resterande familjemedlemmar sover, har jag hunnit med att måla ett varv i mitt rum, (har jag ens hunnit nämnt att mitt rum är under makeover?) räknat dagens kassa och sett till att alla pengar stämmer, delat upp pengar till diverse olika kassor, plockat jordgubbar, vattnat jordgubbar och nu sitter jag här med en temugg, jordgubbarna och plickar runt på datorn.

Hm, här ser jag två möjliga alternativ:

1. Jag har lyckats vända på dygnet.

2. Jag är en hamster.

När jag tänker på saken så lutar det faktiskt mer åt alternativ 2 eftersom jag har mina damptimmar när alla andra sover, gillar mat och speciellt att hamstra. Jag har kommit på mig själv flera gånger med den att njuta av den där "hamstringskänslan". T.ex. att bunkra med fryslådor i frysen eller att köpa mycket olika roliga nötter och fylla skafferierna med... FUCK, jag har umgåtts för mycket med Hamstern! (Han är alltså pappas fjällas sons hamster som numera är inneboende c/o Jonsson) Uh, det här är bara att inse, jag måste skaffa mig riktiga vänner, och då menar jag alltså mänskliga sådana. Ja, det får bli morgondagens projekt.

Kommentarer
Postat av: anniqa

...eller så brås du på mamma!

2010-07-21 @ 14:07:17
URL: http://anniqa.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0