Jag diggelidiggar dig

Den 16 juli, alltså i fredags, fyllde min kusin och bästa vän Stina 17 år! Det firades på Stenegård med Lasse Holm och Diggiloo gänget. Helt fantastiskt vad fruktansvärt varmt det var, vi satt mitt i värsta solgasset och jag blev halvt genomkokt under kvällen. Var tvungen att flytta ner på marken och sätta mig någorlunda i skuggan, bakom en stor tant så att säga. Men hon skymde bara sikten och det hela visade sig vara en fadäs från min sida, felberäkning i kalkylerna om man vill uttrycka sig lite mera formellt eftersom vi pratar om en sån oerhört viktig dag.

När vi kom fram bjöd Bettan på supersmaskig picnic och sen hade Stina bakat chokladbiskvier till kaffet! Åh, vad gott det var! Sen följde alltså 3,5 h Lasse Holm. Synd bara att jag inte gillar Lasse, jag tycker han är lite smådryg om jag ska vara helt ärlig. Lite för dryg och lite för pinsam för att få visas upp på offentliga platser. Men vad gör man inte för sin bästa poolare? Vill halvan på Diggiloo med Lasse H. är det väl klart vi ska på Diggiloo med Lasse H!

När Lasse sjöng passade jag på att roa mig med att spana in publiken, alltid lika roligt måste jag medge. Det hör nog till en av mina mest underhållande hobbies. Jag hittade t.ex. en vilsen kille som trodde han var på rockfestival och körde fullt ös medvetslös så att säga. Flaxade som en galning och körde konstant headbang varvat med diverse hårdrockstecken under återhämtningsperioderna. Det roliga var, för er som inte är lite pensionär och åker på Diggiloo och såna här roligheter, är att Diggiloo liksom inte är en rockfestival. Det är liksom lite mer surjazz alt. apjazz som är huvudtemat i detta arrangemang. Men jag tyckte det var helmysigt, livemusik är alltid bra och picnic och utflykt med familjen är något bland det mysigaste jag vet, javisst det bor en liten pensionärstant i mig också!

Sen har vi ju icke att glömmas, det underbara gänget vi hade bakom oss, en glad skara utvecklingsstörda som var på roligheter. De gjorde min kväll kan jag säga! Ärligt och spontant ska det vara och släpp alla hämningar för 17! Känner du för att tralla med i Lasse Holms lite mer pinsamma version av Berghagens kväll i juni så ge dig hän! LALALALALALALA hördes en klar och vacker mansröst under Lasses paradnummer och det var tur att Lasse blivit gammal och inte hör så bra för annars hade han kommit av sig fullständigt. Det hade kanske blivit helt misslyckat och Lasse skulle stått där och glömt ta av sig sin kavaj eller sparka av sig en sko! Sen tycker jag det är härligt att lite spontant kunna säga näe, men snälla... eller NEJ, INTE MARCOOLIO! när man känner för det också!

Ja, gud som jag surrar känner jag nu. Summan av detta faktiskt helt onödiga försnack är att jag faktiskt bara vill säga grattis till en fin tjej som jag gillar allra mest. Faktiskt den finaste jag vet, då inkluderar vi både in och utsidan alltså! Sug på den ni! Stina, jag är så glad att jag har dig, du betyder allt för mig och det har du alltid gjort! (Räkna bort de första nio månaderna av mitt liv när du faktiskt inte ens fanns om vi ska vara helt ärliga...) Men vi sitter liksom ihop du och jag, vi delar ju på en hjärna som du vet och jag klarar mig inte utan dig. Jag kommer alltid finnas här för dig halvan, vad som än händer, eller fötter. (Med andra ord, mig slipper du inte i första taget!) Du är det bästa jag har och jag älskar dig vet du, grattis på födelsedagen!


Kommentarer
Postat av: stina

åh, kära du! jag älskar dig med :) men jag är lite småarg över det där "näs-kortet" så att säga! <3

2010-07-18 @ 20:06:12
URL: http://stinalofgren.blogspot.com
Postat av: jennie

Nu vet jag inte vad du pratar om lilla vän, du äger ju den snyggaste näsan jag vet! :) <3

2010-07-18 @ 23:55:25
URL: http://skrivenavjennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0