Helt omöjligt

Det är bannemej helt otroligt! Nu jävlas det igen. Fick ryck och bestämde mig för att baka kakor här för en stund sen. Det är ju tråkigt att baka kakor om man redan från starten vet hur det kommer att smaka tycker jag. Det är dessutom fegt. Därför rotade jag fram ett nytt recept. Det visade sig inte vara en bra idé. Sen kommer vi till nästa dumgrej: jag har gravt allvarliga problem med att hålla mig till recept, man skulle nästan kunna säga att det är helt omöjligt faktiskt. Jag bara måste få köra lite freestyle, tror det kan vara någon egogrej om att jag tror att jag är grymmare än vad jag egentligen är för rätt som det är (oftast) går det åt fanders och mina små skapelser smakar äckel.

Idag var en sådan dag, äckelkakor. Dessutom var dom jävliga att göra för skiten höll ju inte ihop. Att lyckas krama en smulhög till en kaka var en bedrift som tog mig flera minuter. Tjugotvå små misslyckade ting var vad jag lyckades åstadkomma under den här kvällen. Dessutom hann jag även skära mig i tummen (pappa gav ifrån sig en så klar hög ton att jag nog har svårigheter att återge den) + bränna mig på tekoppen. Inte fyskam!


Kommentarer
Postat av: åke

Helt rätt. Man mäste våga prova sig fram. Nio gånger av tio smakar det fan men den tionde ger uppmuntran till fortsatt experimenterande.

2010-07-09 @ 21:01:52
Postat av: Jennie

Så sant! Det är fascinerande att jag dessutom måste kolla om de smakar lika äckligt varje dag när de ser så goda ut. Borde kanske donera dem åt skatorna...

2010-07-10 @ 08:08:22
URL: http://skrivenavjennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0