Bildramatiken

Nämnde jag att mammas bil är en skrothög? Den har numera tagit ställning till väderfrågan och ingick i torsdagskväll i strejk. Mamma ville åka hem från jobbet i snöyran. Det ville inte bilen. Det hela slutade med att bilen vrångade sig och har stått där och tjurat sen dess - tills i lördags. Medans jag var inne i stan och firade tre artonåriga klasskompisar på en förövrigt mycket trevlig fest, var mina föräldrar - och plastföräldrar! - i Östansjö och bogserade bil. Oj ett sånt teamwork, och vilket äventyr!

Äventyr kan man även kalla fredagens lilla expedition då mamma och jag fick promenera de tre kilometrarna till vår fina stad. Kanske en något förskönad version det där. Verklighetens läge var likamed snöstorm, snorkallt, snorigt, blött, kallt, snö, ännumera snö, ännumera snor, delvis oskottat och almännt jävligt. Visst låter det mysigt?

Bilar ska fungera, speciellt på vintern. Nu ger du dig volvon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0