Schlagertankar

Innan detta smått piniga inlägg skulle jag vilja säga några väl valda ord. Till känsliga läsare som känner ett styng av avsky associerat med ord som schlager vill jag 1. Säga skärpning och 2. Läs för guds skull inte det här överhuvudtaget, blunda dig igenom denna text.



Glädje är tillståndet jag befinner mig i. Anledningen till detta beror till stor del på de tre sköna bönorna som gästade mitt hus under gårdagen, men till viss del måste jag även pinsamt nog medge att kvällens mello-dos påverkade. Schlagerfestivalen måste vara det bästa som hänt. 

Underhållningsvärdet var högt. Vi gick ut stenhårt med schlagersnacks enl. bibeln (se tidigare inlägg) och hävde på surroundljudet på högsta volym. Tur att man bor i hus. Tur att man inte har grannar. Tur att man bor i skogen. Sen förde vi statistik över klädval, framförande och låt. (Jag och Ellen ville införa snygghetsbonus och schlagerfeeling också, men där började det väl kanske spåra ur lite så vi skippade det).

Kort sagt, jag gillar bönor och mello.

Kommentarer
Postat av: anniqa

ÅÅååå vad stolt jag är över dej! Jag tycker också att Melodifestivalen, som jag väljer att kalla den för, är årets höjdpunkt. Man ska se den engagerat och det är ett måste att man försöker lista ut vilken låt artisterna plagierat. Hur många lördagskvällar har vi kvar att se fram emot?

2010-02-15 @ 20:25:18
URL: http://anniqa.bloggagratis.se
Postat av: Jennie

Det är väl dig jag brås på kanske :D Vi har två stycken kvar, sen blir det andra chansen och final :) Men vi kanske kan titta tillsammans till helgen?

2010-02-15 @ 21:39:16
URL: http://skrivenavjennie.blogg.se/
Postat av: stina

Melodifestivalen är bäst! :D

2010-02-16 @ 11:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0