Världens mest värdelösa lektion

Idag var det första dagen på skolan efter sommarlovet och det betyder att ingen har med sig böckerna. Inte den smarte i alla fall eftersom det betyder att du kommer få gå och konka på böckerna hela dagen eftersom skåpen vanligtvis inte delas ut förrän senare. (Du riskerar även att bli tvungen att jobba om du tar med din bok) Därför måste de envisa lärare som ändå håller lektion - fast det är första dagen - freestyla lite och det var det som hände under dagens första kemi-lektion.

Första timmen av lektionen fick vi gå igenom kriterier, en mycket utdragen och seg historia eftersom inget mer var inplanerat och lektionen är två timmar lång. Tiden var disponerad som sådan att vi lyssnade på kriterier två minuter och lyssnade på roliga historier 4 eftersom jag misstänker att vår lärare tycker att kriteriesnack är ungefär lika roligt som vi.

Sen kommer vi till dagens mest misslyckade freestyle försök. Vi fick ett varsitt ex av det periodiska systemet och med hjälp av detta skulle vi bokstavera vårt namn. Hm, krångligt om man heter Jennie Viola Carolina Jonsson. Jag vet t.ex. inget ämne som har ett J i sig? Det fick bli GeNi VIOLa CaROLiNa IONSSON. Jag vet, helrutten lektion. Inte nog med detta, vi skulle även skriva upp alla olika serier och perioder för ämnena vi använde oss av.

Den lektionen gav inte mycket måste jag säga, jag tror nästan vi kände oss aningen dummare när vi gick ut därifrån.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0