En riktigt bra dag

Idag var det en sån där riktigt bra dag som spenderades med en riktigt bra en! Kafferep hos mig med egenuppfunnen paj var själva grundidén. Min turk kom på besök och vi hade det supertrevligt, det var allt för längesen sist nu. Ändå var det faktiskt inte så längesen.

Jag bakade paj som sagt, för jag hade inget att bjuda på. Det blev jonssonfamilygardenpie, kan man säga. Jag irrade ut, rev ner några äpplen och slet loss en och annan rabarb, sen älgade jag in hackade ner det i en form, hävde på kanel, några hasselnötter kom också med, öste på socker, havregryn, vetemjöl och hyvlade på ungefär ett ton margarin. Sen toppade jag lite desperat med choklad och så skjuts in i ugnen för att en sekund senare stå och trumma med fingrarna i hallen och låtsas som att allt var heeelt lugnt.

Det blev en liten miss dock. Jag floppade som värdinna. Storsint som jag är väntade jag med ev. vispning av vaniljsåsen eftersom jag nämligen fått se att vi hade ett paket med gammeldags vaniljglass i frysen. Dock var det inte glass i utan pappas köttbullar visade det sig en stund senare... Så försmädligt. Valet blev efter den upptäckten lite lättare och vi åt vaniljsås istället, det funkade väldigt bra det med! Faktiskt funkade det så bra att vi frossade loss på halva pajen! Sen rullade vi  ut i naturen på en skogspromenad och pladdrade så saliven löddrade. Det blev en redig promenad och vi hann t.o.m. med en liten påtår innan Ellen åkte hem. Som sagt, en riktigt bra dag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0