Kellogs special K

Ibland blir det inte som man tänkt sig. Idag hade jag kunnat vara med i en reklamfilm för Kellogs, för idag var verkligen en sån dag. För det första stog det på schemat att alla lektioner innan lunch var inställda och efter lunch började vi tjugo över 1 med föreläsning om UF i aulan, efter det var det snabb samling i klassrummet och sen teoripass del 2 på körskolan för min del.

Men riktigt så blev det ju inte för redan igårkväll sket mina planer sig rejält när dubbeltimmen i svenska plötsligt inte alls var inställd. Där försvann liksom sovmorgonen kan man säga. Dessutom sket sig hela dagen ganska fort eftersom vår sockerfarbror till mattelärare gillar att jävlas. Han som annars brukar vara väldigt pigg på att följa schemat till punkt och pricka hade så precis ändrat sig och ville gärna bryta mot detta. Han är tarv på lektioner den gubben.

Dessutom uppstod ett missförstånd mellan oss och vår fysiklärare. Ett icke trevligt sådant. Herr Andersson hade varit i klassrummet fem minuter före oss och trott att vi inte hade någon lektion och åkt hem. Vi väntade en kvart. Sen var det försent för att hinna hem en vända men samtidigt otroligt långt tills föreläsningen började. Trist läge. Vi gladde oss åt att det trots allt äntligen var dags för lunch, mindre glada blev vi när vi kom ut och vädret förvandlats till naturkatastrof. Vi blev blöt kan jag säga, totalt dyngsur.

Jag bestämde mig för att gå till körskolan och sätta mig vid datorn en stund och blev om möjligt ännu dyngsurare på vägen dit. Tur att jag hann torka till lite innan jag gav mig ut i blötan igen. Sen hann jag nästan torka igen på föreläsningen för att bege mig ut för tredje gången och upprepa samma procedur.

Nu kommer då frågan: Om jag skulle ha börjat dagen med en tallrik Special K, skulle dagen gått enligt planerna då? För i sånna fall är jag nästan beredd att ge upp min frukostgröt!


Kommentarer
Postat av: anniqa

jädra skitdag! jag ska skaffa galonbyxor åt dej så du inte får snuva och vad det gäller schemat så tar det väl nån vecka att få det att stämma. Håll ut och blogga ur dej skiten så ska du se att du överlever! Puss från mamman

2010-08-24 @ 23:45:56
URL: http://anniqa.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0