Siesta vol. 2

Där var första skolveckan på mitt sista år avklarad. Gud så underbart med helg! Jag känner mig helt mör, dock fick jag en rejäl siesta idag med. Lite lagom surt att jag var tvungen att yra upp klockan 6 och duscha för att gå på en lektion, men på något vis ändå rätt mysigt.

Jag skrämde liv i mamma och så for vi in till stan. Mamma var på firman och körde ett morgonpass och jag gick på fysiklektion med sockerfarbrorn nummer ett, Göran. Sen åkte vi hem och tittade på Rachel Ray och Days igen medans vi drack morgonkaffe.

Jag känner mig riktigt stolt, för jag har plöjt igenom ytterligare ett kapitel i körkortsboken idag. Jag kallar det effektivt soffpotatisande! Skönt att jobba undan lite för jag antar att mitt sista år kommer bli allt annat än lugnt men rejält kul!

Mamma och jag lagade våran oslagbara köttfärssås till lunch och det var ett rejält teamwork. Mamma gjorde grovgörat, alltså: hacka, steka, koka, fräsa, röra... (+ även snyta, fräsa, hosta o.s.v. dock inte i köttfärssåsen tack och lov) Sen kryddade jag eftersom vi inte ville ta risken att mammas icke fungerande smaklökar skulle bidra till klimakteriesvettningar i samband med måltiden. Resultatet av vår skapelse blev riktigt lyckat måste jag säga. Länge leve chilipepparn och tabascon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0