Kär

Nu är det slut på friden för nu är jag tillbaka - men, jag längtar dessvärre redan tillbaka till Kreta. Jag hade lätt kunnat stanna en vecka till, eller varför inte hela livet? Jag skulle kunna gifta mig med någon snygg grek och leva på tomater, oliver, feta och vindruvor. Typ. Snyggheten är väl inte ett krav egentligen, mer som en liten önskan från min sida.

Huvudsaken är ändå att han vet hur man odlar på grekvis! Oh just det, skulle jag få lite moussaka och tzatsiki mellan varven vore lyckan total. Jag ä l s k a r grekmaten. Jag älskar Grekland och jag älskar grekerna, landet är fyllt av sockerfarbröder, det fullkomligt kryllar! Jag ska konvertera till grek, skaffa stor näsa och bli hårig och dricka raki samtidigt som jag slår ihjäl några bläckfiskar till frukost.

Men när vi då kommit fram till att grekerna är ett trevligt folk, då återstår frågan: Varför heter det grekig? Greker är ju hur sköna som helst! Det där blir jag inte klok på? Jag ska sova på saken, det känns som en bra idé för jag har mer eller mindre dygnat tack vare vårat tajmade plan som dessutom blev 1,5 h försenat inatt.

Calinichta!

Drömvisionen om några år, jag tänker mig AMF pension reklamen: Nejmen, här är jag ju! Hej på mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0