Siesta

Idag kom jag till skolan, hade min första religionslektion som för övrigt verkligen inte handlade ett dugg om religion och hade sedan 3 timmar och 45 minuters håltimme. Där fick schematanten in en riktigt fet miss i alla fall! Hon sitter säkert och myser där bakom disken nu när hon fått till det så bra att alla lärare är så upptagna att det inte går att göra en ändring. Elaka tant, vad har jag gjort henne?

Ja, fast idag tänker jag inte klaga för idag var mamma hemma och maskade från jobbet så då passade jag på att åka hem en vända och umgås med sjukot. Det var inte alls dumt faktiskt, vi blev helt lyriska för vi lyckades pricka in både (!) Rachel Ray och Days! (Våra värsta år) Jag pluggade lite körkortsplugg och mamma lagade mat. Det blev körv idag. Körven smakade tvål, den kom från Ullared, men den var god ändå. Mamma tyckte inte det. Sen kom grannen Annika med blåbärspaj och sen var jag tvungen att ila tillbaka till plugget.

Dagar som dessa skulle man alltid ha, en liten (läs stor) siesta mitt på dagen där alla gick hem och åt och tog det lite lugnt en stund. Då kunde jag följa Rachel Ray och Days varje dag och kanske t.o.m. tycka att skolan var enbart rolig. Det ska jag tipsa skolledningen om. Eller nej förresten, då kommer ondingen i expeditionen få nys om min önskan och lägga mitt schema så att jag missar Rachel... Skit.

Kommentarer
Postat av: anniqa

men jisses!



ja, det var sketakul att få sällskap men för det första så kollade du ju inte på days och sen så heter det våra BÄSTA år på svenska. våra VÄRSTA år är ju den där skitserien med Al Bundy!



Sen så var inte korven från Ullared, det var grillpannan som var det och varifrån tvålsmaken kom vet jag inte.



Puss från mamman :o)

2010-08-20 @ 00:09:19
URL: http://anniqa.bloggagratis.se
Postat av: jennie

Jamen jisses vad noga vi skulle vara nu då. Jag tittade visst, men ett helt avsnitt av days klarar man inte. Därför gömde jag mig lite bakom körkortsboken mellan varven när det blev en smula för mycket.



Grillpanna eller korv, tvålsmaken var Ullareds fel!



Puss på dig viktigpetter :o)

2010-08-20 @ 19:05:55
URL: http://skrivenavjennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0