Nya tag

Eftersom det är nytt år, ny termin och nya tag på skolfronten är det en hel del nya kurser som startar. Det är kul det här med variation. Spänning är också trevligt. Jag tänker speciellt på den spänningen som råder när man får årets nya schema i handen för första gången. Det är lite som att spela på lotto faktiskt. Jag tänker mig schemaläggartanten stå där med sin elevtombola med alla elevers namn. Hon ser lite ut som Bingoberra eller Leif Loket Olsson. Har man tur får man sitt namn draget och kommer undan året utan håltimmar och annat skit, har man otur heter man Jennie. Då får man håltimmar och andra sattyg övervägande delen av schemat men börjar ändå tidigt och slutar sent varje dag.

Idag började Svenska C som handlar om text och kommunikation. Vi gick ut stenhårt med en dubbeltimme och vi tränade mest på själva pratet. Vi fick presentera oss själva också. Det är jag skitdålig på. Jag har fortfarande inte, efter ca 12 år i branchen, kommit på vad jag ska svara på frågan: Vad har du för intressen? Hm, jag måste komma på något bra snarast känner jag. Mamma föreslog att jag skulle säga långa skogspromenader och mysiga hemmakvällar. Jag sa att det inte alls skulle varit en dum idé, om jag hade varit en kontaktsugen 60+ tant. Nu är så inte fallet. Jag är tonåring, det måste låta lite ballt, så jag sa musik. Den går ju hem.


Kommentarer
Postat av: anniqa

jamen sen har vi ju bakning och stickning också!

2010-08-23 @ 23:16:52
URL: http://anniqa.bloggagratis.se
Postat av: Johanna

kolla min blogg ... :)



http://johannakarinmarieolsson.bloggplatsen.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0