Jobbigt

Ikväll jobbade jag på mammas firma och hjälpte tanten att packa i ordning inför helgens marknad. Det betydde att vi körde på direkt efter skola/jobb och middagen fick därför förtäras i självaste firmalokalen. Det blev en riktigt festlig måltid som vi lyxade till det med, microfiskgratäng! VA? På en torsdag?! Tänker ni kanske? Ja, ibland måste man faktiskt unna sig! Dessutom kan jag fresta med att micron inte är skitbra så det tar ungefär den dubbla tiden att få något gjort i den. Dessutom blev potatismoset sådär härligt papperskartong-bränt längs kanterna. Det måste vara någon speciell kemisk reaktion som uppstår där, det känns inte riktigt naturligt. Potatismosen blir liksom pappig? Väldigt läskigt, jag sparde den läbbigaste biten, vågade inte riktigt unna mig den.

Jag är kaffeansvarig på arbetet. Det betyder att jag ska se till så att det finns kaffe till hands om så skulle behövas. Efter den utsökta måltiden var jag därför en mycket uppskattad anställd. Men det var en liten jobbig dag för mamma idag. Det var en sån där Kellogs-dag för henne. Hon valde t.ex. att hälla sitt kaffe på sin fot istället för i munnen. Hm. Tror hon ångrade sig dock för hon svor en lång inte alls vacker ramsa direkt efteråt. Sen svor hon lite åt datorn och skrivaren och så när hon ändå höll på. Jag tyckte hon fick med alla fula ord rätt bra där så jag stog mest och tittade på. Klappade takten lite stödjande sådär.

Ja, det var väl dagens lilla happening kan man säga. Över och ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0