En liten tillrättning

Jag ber att få gå tillbaka till mitt tidigare inlägg ang. den lätta kärleksförklaringen till Grekland. Det finns faktiskt två saker som hindrar mig från att flytta till dessa varmare breddgrader. Två faktorer som jag tror i slutet är de avgörande tu som hindrar de flesta frysna stackars svennar att byta den svenska granen mot det exotiska olivträdet.

Jag talar - såklart - om toaletterna med icke fungerande spolning. Dom suger! (inte) Och! Jag talar även om dessa stenhällar som grekerna kallar för sängar. Det måste vara något kulturellt, de kanske ser sängen som någon form av offerplats till de grekiska gudarna eller dylikt. Man får respektera det i så fall, här i Sverige har vi sängar man sover i. Det kan helt klart inte vara grekernas avsikt för inte kunde jag sova på skiten i alla fall, sängen var så hård att man inte kunde ligga på något vis utan att domna av smärtorna. (tro mig, jag testade ALLT)

Natt nummer två var det därför jag som lade beslag på min femåriga kusin Hannes badleksaker i ett desperat försök att göra betongplattan brukbar. Det tog någon natt tills jag kommit fram till den kompletta lösningen: En sandig badmadrass utan kudde! (Med gav fruktansvärda nackskador.)

Tack turistförsäljargubben nere på hörnet med de vilda polisongerna och prisa gud för plastmadrassen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0