Bagarbertor

Stina och jag är grym på paj. Ikväll har vi skapat en s.k. primörpaj! Årets första äppelpaj gjord på våra stackars krokiga äppelträds första äpplen. Stina hade lösnaglar på och att försöka knåda en deg med lösnaglar är ungefär lika lyckat som att... Ja nu kommer jag inte på något bra exempel bara för det, men ni hajar att det inte är särskilt smart i alla fall. Inte en bra idé kan man säga. Därför stod jag för kladdandet och Stina för hackning och skalning av äpplena och vispning av vaniljsåsen.

Någon bild på skapelsen blev det tyvärr inte, men den var inte mycket att se så sörj inte för det. Rackarns god blev den i alla fall, just därför hann jag inte ta något kort. Men föreställ er en pajform med havregrynsklumpar varvade med brända hasselnötter så har ni visionen framför er!

Kommentarer
Postat av: ellen

MUMS! save me a piece!

2010-08-22 @ 10:19:33
Postat av: jennie

Ofc! Ska jag skicka till Sundsvall eller Hamnäs?

2010-08-22 @ 13:04:19
URL: http://skrivenavjennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0