Samlargubbe alt. gubbsamlare?

Vad är det med mig och gubbar? Jag blir glad i hjärtat av riktiga mysgubbar eller sockerfarbröder. Gubbar med lite riv i tycker jag är härliga också.

Samlargubbar finns ju men hur är det med gubbsamlare? Finns speciella klubbar för såna också eller är det bara jag som myser i soffan när Gordon gormar i köket så saliven sprutar över de stackars strykrädda krögarna? Är det bara jag som skrattar konstant mellan 19.30 och 20.00 varje vardagkväll tack vare Helge? Bara jag som tittar på vilket program som helst bara Bygglovs Willy är med och vickar på rumpen alt. travar/spatserar omkring? Göran Andersson gjorde att jag längtade till varenda fysiklektion förra året! Hallå? Nej. Jag vet att det i alla fall finns en likasinnad här i världen, min vän Ellen. Henne kan man lita på! Men förutom oss, är vi fler eller är vi den felande länken? Ska vi söka till outsiders? Söker man ens till outsiders eller blir man bara med om man har oturen att vara tillräckligt udda? Får man säga ifrån om man inte vill vara med i outsiders eller är det ens skyldighet att göra sig till åtlöje inför allmän beskådan? Hur många procent av sveriges befolkning äger en tv? Hur många av dom betalar tv-licensen? Är det här ett normalt tonårsbeteende?

Kanske borde starta sveriges första gubbsamlarklubb och undersöka saken, vem vet, då kanske fler skulle krypa till korset och "komma ut ur garderoben"?

Kommentarer
Postat av: anniqa

hahahahahahhaa.... ja, alltså man kan vara lite sökande i tonåren. När du var yngre gillade du tjocka tanter. Har det gått över eller har du bara utökat till att gilla farbröder också? Undrar förresten vad Gordon gillar att vara med på din lista... för det är han väl? Annars så gillade jag den där farbrorn som var med på det där uppfinningsprogrammet härom kvällen, drakarna eller vad det hette. -Han som nappade på kundvagnar anpassade för småbarnsfamiljer. Han såg rar ut. Skulle liksom kunna platsa i Wertersreklamen :o)

2010-04-16 @ 22:55:42
URL: http://anniqa.bloggagratis.se
Postat av: jennie

tjocka tanter är alltid trevligt! SJÄLVKLART är Gordon med och gubben på draknästet var farligt nära listan alltså, men jag känner honom för dåligt för att säga något än så länge. Tacka vet jag Rinne menar jag, vi är ju homies på riktigt. Jag undrar när jag ska få veta hans förnamn? :o)

2010-04-16 @ 22:59:19
URL: http://skrivenavjennie.blogg.se/
Postat av: ellen

gubbklubb tycker jag låter fint!

2010-04-17 @ 09:49:36
Postat av: jennie

jamen visst klingar det fint!

2010-04-17 @ 13:16:52
URL: http://skrivenavjennie.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag är på ;) gubbar är härliga!

2010-04-19 @ 19:46:09
URL: http://lisasigrid.blogspot.com/
Postat av: jennie

Härligt Lisa! :)

2010-04-19 @ 21:46:45
URL: http://skrivenavjennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0