Bullbak

Tja, det där kan ju misstolkas, speciellt om man komplexar lite för sin degiga ända och misstolkar det till att man har en bullbak!

Men i detta fall menar jag faktiskt att jag bakar bullar kort och gott. Gott kan man även kalla resultatet som jag just smakade. Varm nygräddad kanelbulle och en mugg mjölk till det, (karde)mumma! (HAHA!)

Anledningen till detta husliga beteende, som förövrigt har hållit på ett tag, är att jag imorgon ska hjälpa min arma mor på något så prestigefyllt som loppis här på området. Jag ska stå för fikat och har tagit uppgiften på största allvar, här har det bakats, jävlar anamma!:

 

  • 2 plåtar ljusa kärleksmums med chokladglasyr
  • 2 plåtar hallonpaj
  • 2 sockerkakor med fyllning
  • 1 plåt mörka kärleksmums med chokladglasyr
  • 6 krämkakor
  • 1 sockerkaka med citrusglace
  • 2 plåtar kanelbullar

 

Lite överflödigt kan jag påpeka att vår frys är allt annat än luftig för tillfället. Den är rather stuffed actually. Det finns inte en millimeter som inte är belamrad med diverse kakor för att vara helt uppriktig, så kort och gott (dagens uttryck) kan jag sumera det som så att jag kommer få gravt allvarliga problem om fikaförsäljningen går åt fanders imorgon.

Loppisen har öppet 11-16 och är stationerad i Nymålas kvarterslokal i Stugsund. Om du inte föredrar se mig lida fikabrödsdöden föreslår jag att du infinner dig! Kom och köp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0