After work

Dagen har varit hård, minst sagt. Klev upp i ottan och tänkte nej men shit vilket vääder! Ujjejuj, här är det bäst att passa på! Så jag stack ut och tänkte jag tar en sväng kvarteret runt innan frukost. Om inte vårat kvarter har expanderat enormt mycket så kan man säga att jag sabbade tidsplanen bigtime när den korta promenaden blev till en liten längre...

Väl hemma igen hade mamma vaknat och härjade runt som en galen ko, helt sjövild. Tiden hade nämligen visst sprungit iväg en aning (som vanligt) och vårt tidsschema hade inte bara spruckit utan totalförintats eftersom jag, i och för sig på strålande humör efter solskenspromenaden, kom inskuttandes helt oklar när endast en timme återstod innan självaste startskottet av loppiseventet. Notera att jag på den tiden inte bara skulle äta frukost och göra diverse morgonrutiner, utan även klappa ihop minst två krämkakor, smöra och pålägga en formfranska, sätta på kaffe åt alla tantor och farbröder och dessutom konka ut hela balunsen ut i lokalen. (Balunsen = i princip hela innehållet av vår frys + halva kylskåpets)

Lite tajt kan man kalla det om man är tidsoptimist, vilket jag nu i högst beviseliga grad är för att inte överdriva. Normalt folk kallar nog min situation körd, vilket jag också skulle ha varit OM inte jag hade haft en turbomamma som har erfarenheter inom slit och släng.

Nu är jag helt slut men lycklig, jag slipper sluta mina dagar under ett fikabrödsberg.


Kommentarer
Postat av: anniqa

Det är tur att du är så gullig och bra på att baka och allt det där för du är då inte nån hejare på att planera flera steg framåt.



Saker du med lite tur har lärt dej under de här dagarna:



-Man kollar att man har alla, jag menar ALLA ingredienser hemma innan man börjar baka.



-Man smörjer formar som ska smörjas innan smeten hälles i, inte efter...



-Man smetar ut smetar som ska smetas ut.



-Man tar florsocker först och tillsätter liiiite vatten i taget till en florsockerglasyr.



-Man väntar inte på att mamman ska vakna innan man sätter fart när det är mycket att göra, hon blir inte så kul att ha att göra med då!



-Man ser till att ha god hand med sin plastpappa så han åker och köper det som fattas när krisen är ett faktum.



-Det är KUL att sälja saker även om man sliter som ett djur innan :o)



I love you och tack för smaskig middag med gott fika efter!

2010-04-25 @ 21:28:50
URL: http://anniqa.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0