Söndagsfilm

Varje söndag går det en film på 4:an klockan nio. Igår var det Mission Impossible 3 och mamma och jag tittade. Mamma missade (som vanligt) början av filmen och fattade ingenting. Jag förklarade hur det låg till och mamma såg ut som en fågelholk. I början av filmen visas liksom slutet där Ethan Hunt och frugan Julie sitter i klistret hos superskurken Davian som planerar världens undergång eller något annat elakt. Frugan blir skjuten av Davian och sen kommer vinjetten. Dum dum di dum dum... Filmen börjar och mamma blir jätteförvånad när hon ser frugan. Mamma: "Men?! Dog inte hon nyss?" Jag: "Mamma, det här är innan."

En sak som jag inte riktigt förstår är hur alla skurkar kan vara så fruktansvärt korkad? I filmen ska Ethan Hunt rädda en spionkompis som blivit tillfångatagen. Han har ett team med sig: En såndär typisk datanörd som sitter i en minibuss, en snygg brud som kör karatesparkar och slänger omkring stora karlar så man blir aldeles förvånad, och en lite töntig kille som är en mesig version av den snygga bruden. Alla har kontakt med datanörden i minibussen och Ethan smyger omkring och pratar strunt. (kanske inte sådär jättesmart att prata när man är på omöjligt uppdrag och riskerar att bli upptäckt och nedskjuten, men vad vet jag?) Datanörden skjuter i alla fall med en JÄTTEPISTOL in i huset så att alla skurkarna springer omring som yra höns. Ethan hoppar fram och dödar skurkarna så det står härliga till. Oj, vilket omöjligt uppdrag det verkar vara. Han kommer fram till spionkompisen som ser halvdöd ut och sprutar i henne lite adrenalin, sen skuttar de iväg lite hurtigt sådär och skjuter skurkar rygg mot rygg i slowmotion. Jättecoolt. Plötsligt hoppar det fram en skurk med en gigantisk kulspruta som verkar helt galen. Ethan och spionkompisen lyckas hoppa in bakom en pelare och ta skydd. Spionkompisen frågar lite nervöst hur många kulor Ethan har kvar. Hård som han är säger han: "Enough" och hoppar fram och ställer sig mittemot skurken med bössan. Skurken ser lite halvdum ut och slutar skjuta (?!) Ethan dödar honom med ett skott och säger sen: "Now I have no more" Ethan och spionkompisen hoppar ut genom fönstret och landar på minibussens tak typ 7 m nedanför. Sen kör de i 110 därifrån (fortfarande liggandes på taket) och huset exploderar.

Ungefär där hade jag fått en överdos av pangpang. Tid kvar av film: ca 1h och 30 min

Kommentarer
Postat av: anniqa

Jennie, jag är stolt över dej. Jag tycker också att det var en skitfilm och vafan är det för spännande om de visar hur det går redan från början?!



Puss å kram, mamma

2009-05-11 @ 21:27:18
URL: http://anniqa.bloggagratis.se
Postat av: jennie

Ja, det kanske är dig jag brås på. Fast jag kan ändå inte låta bli att titta. Det är lite småkomiskt alltihop. Fast dom lurar ju en, det slutar ju inte som man tror, om man ser slutet förstår man... (pik)

2009-05-12 @ 17:48:15
URL: http://skrivenavjennie.blogg.se/
Postat av: anniqa

Vaddå vaddå? Hur slutade det då?! Såg jag slutet förresten?



mvh Vilse i pannkakan

2009-05-12 @ 20:07:12
URL: http://anniqa.bloggagratis.se
Postat av: jennie

Nej du gick och lade dig. Det slutade lyckligt. Det var som vanligt på mission impossible, alla har masker.

2009-05-13 @ 17:00:17
URL: http://skrivenavjennie.blogg.se/
Postat av: anniqa

Hmmm... nu känner jag att jag nog skulle vilja se slutet ändå. Tusingen också!

2009-05-20 @ 13:06:27
URL: http://anniqa.bloggagratis.se
Postat av: jennie

Synd att du kom på det nu :)

2009-05-20 @ 14:55:25
URL: http://skrivenavjennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0