Farliga vägar - uppdatering

Handledarkursen var det tråkigaste jag har gjort i hela mitt liv. En 3 timmar lång power point presentation är inte det mest upplyftande man kan vara med om. Speciellt inte när gubben som pratar kör samma tonläge hela tiden. Det blir lätt lite monotont. Det minst tråkiga var fikapauserna som vi hade, två stycken faktiskt. För att inte somna/dö av leda underhöll jag mig med kaffet, bieffekten blev magknip... Ja, det var alltså väldigt segt och bara för att göra saken ännu värre var det en obeskrivligt jobbig människa som satt och ifrågasatte precis allt den monotona gubben sa. Jag vet inte riktigt, men att komma till en handledarkurs i (arbetschaffis)reflexkläder är kanske lite overkill? Och även om den monotona gubben verkar lite mossig i huvudet så har han förmodligen koll på det mesta han gör när han säger att han hållt på med det hela sitt liv. (Gubben var uppskattningsvis ca 100 år.) Ingen idé att försöka sätta dit honom menar jag. Pinigt blev det i alla fall när den obeskrivligt jobbiga människan skulle sätta dit den monotona gubben och misslyckades men ändå fortsatte argumentera. DU HAR FEL.

Jag kan tygla min ilska rätt bra tycker jag, jag lyckas stänga den inne i det längsta vill jag i alla fall tro. Det är inte direkt så att jag skulle kunna börja käfta med bruden som trodde hon visste allt. Alltså, tycker jag att det är bättre att hålla truten och försöka se det komiska i det hela. Det tycker inte min far. Det kan vara kombinationen ingen mat och nästan ingen sömn som gjorde att han blev lite småtjurig för han skulle aldrig göra så annars, men jag tycker ändå att det var enormt pinsamt att han satt och suckade åt den puckade brudens dumhet. Jag satt och liksom låtsashostade för att skyla det som bara jag hörde. Alltså måste det ha verkat mycket mer konstigt att jag satt och fick hostattacker så fort den jobbiga bruden började käfta med den monotona gubben?

Ja, en lite rolig grej var att den monotona gubben hade dille på speglar och övningskörningsskyltar. Jag tror vi ägnade en hel timme åt att snacka om sånt. Han verkade helt facinerad av alla olika småspeglar man kunde köpa till för att underlätta så att handledaren skulle slippa vrida på skallen. Han hade helt säkert en brorsa som sålde sånt. Och jag vet inte hur många gånger han informerade oss om att det måste stå "ÖVNINGSKÖR" istället för "ÖVNINGSKÖRNING" på skylten. Det verkade som om han hade blivit hjärntvättad eller nåt, djävulen hade kanske varit framme igen som i hårgasägnen? Den här gången genom spegel/skyltprat istället för folkdans? Plötsligt var skyltar och speglar det enda han kunde prata om. I framtiden kommer det berättas: "Lyssnar man riktigt noga kan man fortfarande höra hur den monotona rösten maler och maler tills bara käkbenen klappar" Alt. så sålde brorsan även skyltar?

Självklart följde även en lång debatt mellan monotongubben och den jobbiga människan om huruvida övningskörningsskyltar med sugproppar fungerar på tonad bakruta eller inte. Det kändes som att ett riktigt careface skulle suttit fint där.


Kommentarer
Postat av: johanna

haha, jag får upp bilder av ditt careface, som du förmodligen aldrig gjorde. men det skulle vart kul!

2009-05-17 @ 22:51:10
Postat av: jennie

Ja, det skulle suttit så jäkla bra. Som en fläskläpp!

2009-05-17 @ 23:11:57
URL: http://skrivenavjennie.blogg.se/
Postat av: anniqa

Men gudars så trevligt ni verkar ha haft det. Jag är också lite nyfiken på det här med tonade rutor och sugploppar eller vad det heter... finns det speciella veckoslutskurser i det ämnet tror du?



Sen har vi far din, han skulle SKÄMMES TA ME FAN som sitter å suckar!



Sen är jag lite smickrad över att du använder mina kraftuttryck också!

2009-05-20 @ 00:53:22
URL: http://anniqa.bloggagratis.se
Postat av: jennie

Ja, det var en upplevelse kan jag säga!

2009-05-20 @ 14:52:51
URL: http://skrivenavjennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0