Dagens tandläkarbesök

Snabb skoldag idag måste jag säga, 09.30-11.00. Efter skolan åkte jag och mamma till tandläkaren. Missade badet i Färssjön med klasskompisarna, men det tog jag igen med Jonte i Florsjön ikväll istället. Jag vet inte om det var skrämselpropaganda eller om tandläkaren menade allvar när hon pratade med mig idag?!

Tandläkaren: I underkäken har vi 2 alternativ: 1. för att få tänderna att hålla sig på plats och inte flytta sig kan vi ta bort den främre tanden här... (pekar på min framtand)...

Menar tanten att dom funderar seriöst på att rycka framtanden i nederkäken?! Kul med gluggen på typ en halv cm! Jättesnyggt, och vad bra, då kanske jag börjar lespa (Y) Jag sa ett bestämt NEJ till det alternativet. Då sa tanten att min mamma skulle bestämma sånt. Jag sa NEJ och tanten sa att mamma skulle bestämma det? Hej jag heter Jennie och jag är 16 år och får inte bestämma över mina egna tänder. Otur att mamma tyckte det var lika bra att rycka ut hela skiten innan det börjar kosta pengar, så nu blir det väl protes. Nej, nu överdriver jag. Mamma sa nej hon med. Tur.

Kommentarer
Postat av: mamman

Uppdatering: jag har funderat lite och jag tycker det är GULLIGT med ungar som lääässsspar... så jag har kontaktat tandläkarteamet och de har gått med på en tandryckning trots gårdagens beslut.

2009-06-02 @ 19:41:48
URL: http://anniqa.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0