Halv ett till halv ett

I helgen var det midsommar och då ska enligt traditionerna hela dagen tillbringas hos Löfgrens med släkten. När jag var liten startade min morbror Hasse upp "Fångarna på fortet", alltså en tävling inspirerad av programmet. Dagen började med en sill-lunch, sen körde tävlingen igång (jag vet inte vem som tyckte det var roligast, jag och min kusin eller Hasse?) Efter varje vunnen tävling fick laget en nyckel (såklart) och det lag med flest nycklar vid dagens slut vann. Barnsligt roligt. Bryta traditioner och min släkt går inte riktigt ihop, därför håller vi - fortfarande - på med dessa barnsligheter. Några ändringar har dock skett, Efter ca 7 år har Hasse börjat få lite idétorka, därför har vi numera knytkalas med tävlingar så varje lag tar med sig en egen. Funkar finfint. Kan dock säga att efter 12 timmar midsommarfirande med släkten + sill-lunch, rabarberpaj och jordgubbar med glass, godis, grillat, jordgubbar med glass och chips är man lite mör. Trots detta var jag och mamma tvungna att plocka sju sorters blommor att ha under kudden också. Så det var på med gummistövlarna och ut på blommletning som gällde. Drömde världens konstigaste dröm kan jag ju säga. Det blir nog polygami för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0