Gårdagen

Var till Dalhalla igår och kollade på Rhapsody in Rock med Lisa, Madde, David, Simon, Hanna, Danne och Andreas. Riktigt mysigt och bra var det måste jag säga. Fast medelåldern ligger väl på 50+ där skulle jag tro.
På slutet blev det lite drag också istället för surjazz och boogie woogie. (Inget ont om surjazz och boogie woogie, jag menar bara att ingen har dött av lite variation!) Så när Robbelibobban stolt kör sin 5 min långa presentation av Glenn Hughes (sångare och bassist i Deep Purple (!) även utnämnd till världens bästa vita sångare av någon höjdare, kommer inte riktigt ihåg vem just nu (!)) DÅ mitt i den weilande solo-sången reser sig (?!) en hel hög pensionärer (20 % av publiken) upp och går. Alltså, jag fattar om man är gammal, kanske lite trött, går på kryckor och inte kan stå och köa men hallå?! Har dom inte kunnat vänta åtminstone 10 minuter så han har fått sjunga klart eller nåt?
 
Jösses, jag trodde alla gamla farbröder och tanter föregick med gott exempel, men det där var i och för sig den äldre generationen. Dom kanske blev rädda för att hamna i helvetet om dom lyssnade på sån där "modern rock" eller nåt. Eller så drabbades alla av akut rädsla för bilkön. Men hur smart är det när man åker buss då? Nej, trevligt som attan var kvällen i alla fall och sent blev det. Sovmorgonen i morse satt inte helt fel :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0