Hemma

Nu är jag hemma igen efter några underbara dagar på hällbuntarna :) Nu är det sommar på riktigt. Sol, båt och hav är grejen.

Finns det något härligare än att sitta ute på en häll och höra vågkluck och se på när solen går upp? Jag kommer inte på något såhär på rakarm men om jag gör det hör jag av mig. Jag och Johan klev upp i ottan både igår och i förrgår. Klockan 03.41 går nämligen solen upp över havet. 

Nyvakna men allerta tassade vi ut på hällarna och satt och såg dagens första solstrålar kika fram.





Förrutom det rullade dagarna på med fiske och andra små projekt. Årets stora projekt var att bygga nytt förråd, kommer bli kanon. Jag och Johan målade faktiskt hela härligheten. Eller i alla fall första strykningen, men ändå.



Fisket gick lite si och så. Johan vann två dagar på raken. 9-3, herregud vad jag har legat av mig. Jag har däremot en stor talang för att kasta fast mig. Men att ro är ju bara mysigt, så det gör inte så mycket. Något som gör lite mer är när Johan står och hånar en hela tiden. Efter en halvtimmes dryga kommentarer ledsnade jag ur och gormade "Din skadeglada lea jävel!" Då blev han tyst en stund, sen garvade han ännu mer... Fast det gjorde i och för sig jag med :o)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0