Stugan ikväll

Där var 5 km igen, jag har ångrat mig lite, löpning på förmiddagen är faktiskt härligt det med. Inte lika som en riktigt sen kvällsrunda med solnedgång men ändå. Nu får det bli slut på soffpotatisandet här för när jag väl kommer ut gillar jag ju löpning och fortsätter det såhär kommer jag att tappa kondisen helt och då blir det inte kul att börja om kan jag säga. Förresten åker jag ut till stugan ikväll, äntligen. Åh, jag har längtat ända sen förra hösten ju!

Igår arbetade jag hårt med mor och kusin i Lenninge. Hantverkspaviljongen närmare bestämt. Betalningen var väl ärligt talat ingen höjdare insåg jag när Lovisa ringde mig och vi snackade jobb. 11-19 (10-19.30) och då borde man få extra betalt för obekväm arbetstid påpekade Lovisa, men jag menade att med mina 200:-/dagen kommer jag också bli miljonär, jag behöver bara jobba liite längre än de flesta andra. Nej jag ska inte klaga för min mor har redan dåligt samvete, och jag sa faktiskt att jag kunde jobba gratis, så jag får ju skylla mig själv. Men vad gör inte en god dotter för sin mor? Tanten betalar ju faktist min telefon!

Efter jobbet blev det in till stan och hem till Henning som gällde. Tv-spel och testkörning av dom enorma brontohögtalarna Henning har som är större än mig på både längden och bredden! Jag dreglar av avundsjuka. Men roligt var det. Nu ska jag äta och packa, hejsvejs lingonfejs! 


Kommentarer
Postat av: anniqa

och som sagt det var ju så att man fick välja: jobba ensam och få dubbelt så mycket betalt eller ta med en kusin och dela på den sketna lönen... Fast jag håller med, det är uselt betalt.

2009-07-16 @ 22:03:17
URL: http://anniqa.bloggagratis.se
Postat av: jennie

Fast vilken rutten människa skulle roffa åt sig hela lönen själv och sitta ensam och tjura? :) Jag tycker inte du ska ta åt dig ett dugg mamma, du bestämmer inte det där. :)

2009-07-16 @ 22:19:25
URL: http://skrivenavjennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0