Sköndag

Idag var en sån där sköndag, vi åkte ut till stugan och donade lite över dagen. Halvtrist väder men ändå så härligt. Jag tror jag ska bosätta mig där ute :) Farfar har lite problem med knät så han satt på en stol och tittade på medans pappa fällde några stora gamla tallar som inte ska vara kvar. (Ingen höjdare med halvmurkna tallar som riskerar att paja stugan om de ramlar till höststormen...) Farmor eldade i spisen och fixade med fika för glatta livet och jag plockade blåbär till farfar, och Bippi (fastern) och jag hjälpte pappa att bubba vedklumpar och släpa ris. Sen åkte vi hem och drack lite kaffe. Egentligen var det tänkt att jag och Stina skulle åka och titta på Tommy på berget ikväll också. Det hade vi planerat sen vi såg att herr Nilsson skulle komma för flera veckor sen. Fast det sket sig dumt nog. Stinas kusin Olle fyller 2 år och så blev det ju regnväder och då kändes det som om det inte var en sån bra idé att åka längre. Synd på Tommy bara, han är ju tuff. Men jag såg en bra film istället och det var faktiskt rätt skönt.

Nu ska jag sova för jag tror jag ska trotsa mina principer och springa imorgonbitti. Eller ja, vi får väl se...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0