Arbete

Idag var det dags för arbete i Lenninge igen. Jag, Stina och mamma hade en stark uppladdning med stäm- och canon sång i bilen. Jag är väl så att säga köksansvarig i brist på intresse för kassan så BAKA är väl min stora uppgift. Idag blev det en snoddaskaka och två tårtor. Det kom ganska mycket folk och mycket kaffe gick det så det var lite kul. Jag får svettningar av att stå i kassan. Räkna, slå in, lägga i påse, skriva, ta betalt och se glad ut är mer än jag klarar på samma gång. Lyckas jag med att vara serviceinriktad med plastsmilet och allt på plats räknar jag fel och så blir det kattskit i alla fall. Eller räknar jag rätt slår jag in ett paket med prislappen kvar och så blir det misslyckat ändå. Det spelar liksom ingen roll hur jag beter mig, kassan är inte min grej. Idag var det riktigt svettigt när det kom en tant från kalifornien, prata engelska OCKSÅ alltså. Total hjärnsläpp, kortslutning i huvet. Började som gammelmormor Viola prata svenska TYDLIGT och trodde att den stackars tanten skulle förstå. Vilket hon inte gjorde såklart. Tur att vi var två så jag kunde koncentrera mig på snacket och Stina på affärerna. Tja, bak är jag däremot bättre på, därför håller jag mig bak (lägg märke till ordvitsen) i köket och vid serveringen mestadels.

Klart slut

Kommentarer
Postat av: stina

du bakar i alla fall väldigt fina tårtor :D

2009-07-20 @ 13:38:51
URL: http://stinalofgren.blogg.se/
Postat av: anniqa

Superfint och supergott blev det och jag tycker att ni är himlans duktiga! TACK FÖR HJÄLPEN!

2009-07-20 @ 21:39:01
URL: http://anniqa.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0